Podání v elektronické podobě zaslaná obecnímu úřadu na e-mail elektronické
podatelny musí být v souladu s procesními předpisy podepsána uznávaným
elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném
akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb.
V případě podání zaslaného obecnímu úřadu e-mailem, kdy je podání v elektronické
podobě obsaženo v přiloženém dokumentu, je podávající povinen podepsat uznávaným
elektronickým podpisem zejména dokument obsahující toto podání, nikoliv pouze
tělo e-mailu.
Seznam právních předpisů, podle kterých je možné vůči Obecnímu úřadu Lutín
činit právní úkony v elektronické podobě a náležitosti těchto úkonů, zejména
náležitosti týkající se použití zaručeného elektronického podpisu:
1. Žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném
přístupu k informacím, tj. žádost o informaci podle tohoto zákona, nemusí být
podepsána zaručeným elektronickým podpisem.
2. Podání podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád
nemusí být podepsáno zaručeným elektronickým podpisem za podmínky, že je do 5
dnů potvrzeno, popřípadě doplněno písemně do protokolu anebo v elektronické
podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem. Podání může být v těchto
případech učiněno prostřednictvím veřejné datové sítě (na elektronickou adresu
e-podatelna.ou@lutin.cz),
- musí obsahovat obligatorní obsahové náležitosti podání podle § 37 odst. 2,
zejména identifikaci toho, kdo podání činí, tedy v případě
* fyzických osob: jméno, příjmení, datum narození, místo trvalého pobytu,
případně jinou adresu pro
doručování;
* fyzických osob, kdy podání souvisí s její podnikatelskou činností: jméno,
příjmení, případně dodatek odlišující osobu podnikatele nebo druh podnikání,
identifikační číslo, adresu zapsanou v obchodním rejstříku nebo jiné zákonem
upravené evidenci jako místo k podnikání, případně jinou adresu pro doručování;
* právnická osoba: název nebo obchodní firmu, identifikační číslo nebo obdobný
údaj, adresu sídla, případně jinou adresu pro doručování.
V případě elektronického podání musí podání obsahovat také obligatorní
náležitosti elektronického podání se zaručeným elektronickým podpisem podle § 37
odst. 5, to je uvedení poskytovatele certifikačních služeb, který podateli
certifikát vydal a vede jeho evidenci, nebo musí být certifikát připojen k
podání.
3. Podání podle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád
- musí být podepsáno zaručeným elektronickým podpisem (§ 71 odst. 1),
- účinky podání má rovněž úkon učiněný vůči správci daně za použití datové
zprávy, která není podepsána způsobem, se kterým jiný právní předpis spojuje
účinky vlastnoručního podpisu, pokud je toto podání do 5 dnů ode dne, kdy došlo
správci daně, učiněno písemně, ústně do protokolu nebo datovou zprávou a)
podepsanou způsobem, se kterým jiný právní předpis spojuje účinky vlastnoručního
podpisu, nebo b) s ověřenou identitou podatele způsobem, kterým se lez přihlásit
do jeho datové schránky.
4. Podání, která nejsou upravená žádným právním předpisem
Datové zprávy zaslané orgánům veřejné moci, jejichž náležitosti neupravuje
právní předpis, nemusí být podepsány zaručeným elektronickým podpisem.
Tato podání jsou přijata po zpracování elektronickou podatelnou do spisové
služby úřadu.
|